Veelgestelde vragen | Meisjes van de Wijn - Meisjes van de Wijn
Voor 17:00 besteld is dezelfde dag verzonden!

Veelgestelde vragen | Meisjes van de Wijn

Veelgestelde vragen | Meisjes van de Wijn

Veelgestelde vragen

Neem contact op

Wijn

  • Ik kan mijn wijn niet vinden in de webshop, wat moet ik doen?

    Oeps, staat jouw wijn er niet tussen? Neem even contact met ons op! Misschien is de wijn al aan haar weg naar Nederland begonnen en kan zij volgende week al bij jou in huis staan. Ons assortiment wisselt voortdurend en kan het voorkomen dat jouw wijn niet meer terug komt. Wij helpen je graag met het vinden van een dubbelganger of een nieuwe favoriet. 

  • Mijn favoriete wijn proeft anders dan ik gewend ben, hoe kan dat?

    De wijnmakers doen hun uiterste best om jouw wijnen perfect te maken. Ieder jaar zijn zij afhankelijk van allerlei omstandigheden. Niet alleen de wijnmakers, maar ook de druiven, het weer en de oogst kunnen invloed hebben op de wijn in jouw glas. Dit is natuurlijk ieder jaar anders waardoor de wijn soms ietsjes anders proeft. Ben je bang dat jouw wijn kurk heeft? Neem de fles dan even mee naar de winkel of neem contact met ons op! Samen kijken we naar een geschikte oplossen.

  • Mijn wijn heeft kurk, wat nu?

    Boeie Ruurd! Ruikt en proeft de wijn anders dan je gewend bent en heb je er geen goed gevoel over? Laat het ons dan weten! Ook is het mogelijk kom bij ons langs te komen in de winkel. Samen lossen we het foutje in de wijn op!

  • Hebben jullie alle online wijnen ook in jullie winkel?

    Het assortiment in onze winkel kan verschillen met alle wijnen die wij online verkopen. Loop even binnen, bel, mail of app ons met de wijnen die jij graag wilt ophalen bij ons in de winkel. Wij kunnen er dan voor zorgen dat je jouw favo's ook bij ons in Utrecht kunt ophalen! Natuurlijk is het ook mogelijk om bij jouw online bestelling aan te vinken dat je jouw wijnen gratis wilt ophalen in onze winkel. Wij geven een gil als deze voor je klaar staan.

  • Verkopen jullie alleen wijn?

    Het zal je misschien verbazen, maar wij verkopen naast wijn ook andere producten. Neem eens een kijkje op onze webshop. Wij hebben ook alcoholvrije wijnen, gins en cider, maar ook wijnglazen, mondkapjes, kelnersmessen en canvastassen!

  • Hoe weet ik of ik deze wijn lekker vind?

    Er zijn een aantal manieren om hier achter te komen. Zo hebben we per wijn een leuk filmpje met informatie over de betreffende wijn, ook hebben we een compleet verhaal en smaakbeschrijving uitgetypt per wijn, je zou ook langs kunnen komen bij een van onze proeverijen of je bestelt een flesje voor de grote proef zelf!

Wijnwinkel

  • Hebben jullie ook een winkel?

    Yes! Je kunt ons ook in Utrecht vinden, kom gezellig langs op de Biltstraat 14. Hier hebben wij een mooi assortiment samengesteld. Loop gerust even binnen voor een praatje en samen zoeken wij de perfecte wijn voor jou! Ga je vanavond heerlijk koken of heb je een date? Wij zorgen voor de perfecte combo. Mis je een wijn in onze winkel? Laat het vooral even weten, samen kunnen we ervoor zorgen dat jij deze zo snel mogelijk kunt ophalen.

  • Wat zijn de openingstijden van jullie wijnwinkel?

    De openingstijden van onze wijnwinkel op de Biltstraat 14 in Utrecht zijn:
    -Maandag gesloten
    -Dinsdag 14:00-19:00
    -Woensdag 14:00-19:00
    -Donderdag 14:00-20:00
    -Vrijdag 12:00-20:00
    -Zaterdag 12:00-20:00
    -Zondag 14:00-19:00

    Ook hebben wij gratis same day delivery in Utrecht op dinsdag tot en met zondag, tot 00:00! Stuur even een appje naar de Meisjes van de Wijn-Lijn en wij zorgen ervoor dat jij zo snel mogelijk van jouw (koude) wijnen kunt genieten!

  • Hoe werkt same day delivery in Utrecht?

    Vanuit onze winkel bezorgen wij in heel Utrecht gratis jouw (gekoelde) wijnen! Loop even naar binnen of stuur ons een appje en wij zorgen ervoor dat jij vandaag nog van deze wijn(en) kunt genieten.

     

    Direct appen:

    https://wa.me/message/MIJCMH3BXKXCF1

Bestellen

  • Kan ik ook 1 losse fles bestellen?

    Ja dat kan zeker! Wij hebben verschillende verzenddozen waardoor we altijd jouw gewenste aantallen kunnen versturen. 

  • Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze toevoegen?

    Heb je een kortingscode? Super, deze kun je gemakkelijk toevoegen in je winkelmandje! De korting wordt dan automatisch verrekend. Lukt het niet? Neem dan even contact met ons op, wij regelen het voor je!

  • Het lukt mij niet om te bestellen, wat nu?

    Oh nee, wat vervelend! Misschien wordt jouw postcode niet herkent of lukt de betaling niet? Wij helpen je graag verder en zorgen ervoor dat jouw bestelling snel in huis is!

  • Waar kan ik kortingscodes vinden?

    Soms delen we speciale kortingscodes in onze nieuwsbrief, via social media, bij ons wijnabonnement, op evenementen en proeverijen. Vul deze code in en tadaa de korting verschijnt automatisch!

Betalen

  • Kan ik ook achteraf betalen?

    Yes! Wil je eerst de wijn ontvangen en daarna betalen? Dat kan makkelijk en snel met Klarna.

  • Hoe kan ik betalen?

    Wij hebben verschillende betaalmethoden in onze webshop. Je kunt veilig en makkelijk betalen via iDeal, PayPal, Klarna, een cadeaukaart, VISA, Mastercard, Bancontact/Mr. Cash, ING Homepay, American Express en Maestro. Ontvang je liever een betaalverzoekje via de mail of whatsapp? Mail, bel of app ons! 

  • Kan ik ook betalen met een cadeaukaart?

    Dat is zeker mogelijk! De code die op jouw cadeaukaart staat kun je invullen bij kortingscode. Mocht dit niet lukken, neem even contact met ons op en wij gaan het regelen!

  • Krijg ik ook een factuur?

    Jazeker! Je krijgt na het voltooien van jouw bestelling automatisch jouw factuur via de mail. Heb je deze niet ontvangen of heb je een zakelijke factuur nodig? Neem even contact met ons op en we regelen het voor je!

Bezorgen

  • Waar wordt mijn wijn geleverd?

    Overal in heeeeel Nederland kan jouw pakketje geleverd worden door onze vrienden van PostNL. Vaak zijn deze morgen of overmorgen al in huis! Woon je in België? Ook daar kunnen we jouw wijnen afleveren! Wel kan het dan een of twee dagen langer duren, maar dat wachten is het meer dan waard! Met de track-and-trace kan je het pakketje in de gaten houden. Heb je deze niet ontvangen? Stuur gerust een mailtje naar [email protected] en dan helpen wij jou verder.

  • Kan ik jullie wijnen ook in België laten bezorgen?

    Yes! Het is geen probleem om de wijnen naar België te verzenden. Wel kan het een of twee daagjes langer duren voordat je van jouw uitgezochte wijnen kunt genieten, maar het wachten wordt beloond!

  • Wie kan ik aan de deur verwachten?

    Wij verzenden onze pakketjes via Flespakket van PostNL. Zij gaan extra voorzichtig om met de wijnen die jij hebt besteld. Mocht het toch voorkomen dat een of meerdere flessen de reis niet heeft overleefd, laat het vooral even weten door contact met ons op te nemen!

  • Mijn wijn heeft de reis niet overleefd, wat moet ik doen?

    In dit geval brengen scherven zeker geen geluk, nu kun je niet genieten van jouw wijnen! Neem vooral contact met ons op en stuur even wat foto's mee van de doos, de kapotte fles(sen) en de flessen die de reis wel overleefd hebben. Wij zorgen er dan voor dat je zo snel mogelijk kunt proosten met een nieuwe wijn in jouw glas!

  • Ik heb geen track-and-trace ontvangen, hoe kan ik zien waar mijn pakketje is?

    Heb je geen mailtje gekregen met een track-and-trace code? Soms kan het gebeuren dat dit mailtje in de ongewenste mailbox komt, is dit niet het geval? Neem even contact met ons op, dan kunnen wij kijken waar het fout is gegaan en sturen we alsnog de code naar je toe. Zo kun je je alvast verheugen op de wijnen!

  • De track-and-trace code zegt dat het pakket afgeleverd is, maar ik heb deze niet ontvangen. Wat moet ik doen?

    Helaas kan het soms voorkomen dat de bezorger het pakketje bij de buren aflevert en vergeet om een briefje door de bus te doen. Weet je niet bij welke buren dit kan zijn of hebben zij het pakketje ook niet? Dan mag je contact met ons opnemen en gaan wij samen met PostNL er alles aan doen op jouw wijnen boven water te krijgen!

  • Mijn wijn is bij een PostNL punt afgeleverd, wanneer kan ik deze ophalen?

    Wanneer je jouw pakket op kunt halen is verschillend per PostNL punt, hiervoor kun je het beste de openingstijden van dit punt checken. Jouw pakket blijft hier een week liggen voordat zij het pakket terugsturen naar ons, dit zou natuurlijk zonde zijn! Vergeet bij het ophalen niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Ook mag iemand ander het pakket voor jou ophalen, hij/zij moet dan ook een legitimatiebewijs meenemen en jouw adres weten. 

  • Wanneer heb ik mijn wijn in huis?

    De meeste bestellingen die voor 17:00 worden gedaan, versturen wij dezelfde dag nog. Vaak heb je jouw wijn dan morgen of overmorgen al in huis. Soms kan het voorkomen dat een wijn door een foutje niet op voorraad is, wij zullen dan altijd contact met je opnemen zodat je weet dat het ietsjes later komt.

  • Worden mijn wijnen gratis verzonden?

    Vanaf 69 euro verzenden wij onze bestellingen gratis! Kom je niet aan dat bedrag? Dan rekenen wij 8,95 voor pakketjes in Nederland en 10,95 voor pakketjes naar België. Let goed op! Bestel je bijvoorbeeld een kelnersmes of een mondkapje? Deze kunnen dan door de brievenbus, selecteer hiervoor briefpost voor 1 euro. Bestel je een kaartje voor een wijnproeverij? Selecteer dan de optie E-Ticket, dit is gratis en je ontvangt alle verdere informatie via de mail.

  • Kan ik mijn wijnen ook ergens ophalen?

    Yes dat kan zeker! Kom gezellig langs op de Biltstraat 14 in Utrecht, selecteer bij het betalen dat je jouw bestelling wilt afhalen bij ons in de winkel. Wij zorgen ervoor de jouw bestelling vandaag, morgen of overmorgen bij ons in de winkel staat. Dit is afhankelijk van de wijnen die je besteld hebt. Wij laten weten wanneer je jouw wijnen kunt ophalen.

Retouren

  • Wanneer wordt mijn betaling teruggestort?

    Zodra jouw retour bij ons binnenkomt, controleren we de flessen. Stuur de flessen dicht en onbeschadigd naar ons op. Dit kan in de originele verpakking of pak ze extra stevig in! Wij zullen zo snel mogelijk het bedrag naar jou overmaken, meestal is dit binnen 14 dagen. Mocht je na 14 dagen de betaling nog niet ontvangen hebben, kijken we graag met je mee!

  • Mag ik ook een deel van de bestelling retouren?

    Ja dat kan zeker! Stuur alleen de flessen terug die je niet wilt houden en wij zorgen voor de rest!

  • Mag ik een fles terugsturen?

    Maar natuurlijk mag jij dat! Deze moet natuurlijk nog wel dicht zitten en het etiket moet onbeschadigd zijn. We willen je ook vragen om ons altijd even een berichtje te sturen als je iets terugstuurt. Wij zorgen dan voor een correcte afhandeling, daar worden we allebei blij van!

  • Hoe stuur ik een fles terug?

    Heb je de verpakking waarin wij de flessen hebben opgestuurd nog? Gebruik deze dan om de flessen aan ons terug te sturen. Heb je deze niet, probeer een stevige kartonnen doos te vinden en rol de fles in een paar kranten of wat karton zodat deze onbeschadigd onze trouwe vrienden van PostNL overleeft.

Mijn account

  • Hoe kan ik een account aanmaken of inloggen?

    Op onze webshop kun je linksbovenin klikken op inloggen. Hier kun je jouw mailadres en wachtwoord invullen en inloggen. Heb je nog geen account? Dan kun je er ook eentje aanmaken zodat je altijd kunt zien wat je besteld hebt en wat de status van jouw bestelling is.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

    Oeps wachtwoord vergeten? Geen paniek, klik onderaan het inlogscherm op wachtwoord vergeten en maak makkelijk een nieuwe wachtwoord aan.

Overig

  • Help! Mijn vraag staat hier niet tussen, wat nu?

    Heb je een andere brandende vraag, maar staat deze niet in onze FAQ? Geen nood! Neem even contact met ons op en dan helpen we je graag verder!


Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »